ریبون اولیس , evolis ribbon

مرکز پخش ریبون های اولیس در کشور

ریبون اولیس , evolis ribbon

مرکز پخش ریبون های اولیس در کشور

3 مدل ریبون های تک رنگ و رنگی




 <<<  3 مدل ریبون های تک رنگ و رنگی  >>>


 

ریبون جوهری است که جهت چاپ بر روی انواع برچسب مورد استفاده قرار میگیرد و هر ریبون مختص یک نوع لیبل می باشد ریبون ها از نظر کیفیت و ماندگاری قیمت مختلفی دارند انواع ریبون از نظر شکل ظاهری یکسان هستند ولی با توجه به مواد تشکیل دهنده آن دارای کاربردهای متفاوتی می باشند که این امر موجب اختلاف قیمت آنها نیز می گردد . ریبون بر حسب کاربرد ، کیفیت و قیمت انواع مختلفی دارد که در اینجا شما را با آن آشنا می کنیم.








   ریبون وکس (Wax Ribbon) :  


ریبون وکس پرکاربرد ترین و متداول ترین ریبون مصرفی با تکنولوژی چاپ حرارتی است. این نوع ریبون از کیفیت چاپ بالایی برخوردار و برای چاپ روی لیبل های کاغذی مناسب است. بنابراین در بسیاری از صنایع ریبون وکس جهت چاپ بر لیبل های کاغذیِ الصاق شده روی کارتن، بسته، پالت و... مورد استفاده قرار میگیرد. از شاخص ترین ویژگی های ریبون وکس می توان به قیمت مناسب و اقتصادی آن در مقایسه با سایر ریبون ها اشاره کرد. ویژگی قابل ذکر دیگر کیفیت بالای چاپ ریبون وکس با استفاده از حرارت پایین و سرعت بالای دستگاه لیبل پرینتر می باشد. ریبون وکس مقاومت و ماندگاری چاپ بالا در شرایط سخت محیطی و رطوبتی و سایش را نداشته و چنانچه ماندگاری چاپ با زمان طولانی مد نظر باشد، استفاده از سایر ریبون های وکس رزین، رزین و یا سوپر رزین توصیه میشود.





  ریبون وکس رزین (Wax Resin Ribbon) :  



این نوع ریبون مختص لیبل پی وی سی ، متال و ... می باشد که با استفاده از روش انتقال گرما در پرینتر حرارتی چاپ می شود ریبون وکس رزین ترکیبی از مواد موم و یا همان و رزین یا همان صمغ می باشد و قابلیت چاپ بر روی لیبل رول را دارا می باشد ، قابل به ذکر است که قیمت و کیفیت ریبون وکس رزین از ریبون های وکس بالاتر است .


   ریبون رزین (Resin Ribbon) :   


ریبون های رزین درصد رزین بالایی داشته و از دولایه بیشتر تشکیل‌شده‌اند. ازآنجاکه نقطه ذوب این ریبون ها بالاست، لذا سرعت پرینتشان کمتر بوده و جهت پرینت آن‌ها، حرارت و انرژی بالایی لازم است اما پرینت حاصله در برابر مواد شیمیایی، حرارت، خراشیدگی و بقیه عوامل محیطی مقاوم است. ریبون های رزین برای الیاف مصنوعی، لیبل های منسوجات (مانند تافته و ساتن)، مواد صیقـــلی (مانند پلی‌استر) و لیبل هایی که به شرایط محیطی قرار دارند (مانند لیبـــــل ها به روی شبکه‌های شیمیایی و دارویی) و همچنین موارد صنعتی بسیار مناسب هستند. ریبون های رزین جزء گران‌ترین ریبون های انتقال حرارتی می‌باشد.



ریبون های متعلق به برند های


فارگو،  هایتی،  اولیس و ...


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.